tisdag 17 april 2018

Fiskgryta med torskrygg, räkor och lax + tävling

Hittade detta supergoda recept på Fisk och skaldjurssoppa hos Fridas Food 
Jag har i hela mitt liv haft svårt för att äta fisk så nu försöker jag hitta nya och goda recept med fisk. Jag skulle bli jätteglad om du, ja, just DU kunde dela med dig av ett smarrigt recept till mig. 






5-6 personer
Ingredienser:
500 g lax
400 g torsk
cirka 300 g skaladeräkor
1 st purjolök
1 st paprika
1 msk curry
2 tsk paprikapulver
2 krm cayenpeppar
1/2 st hackad chili
1 1/2 msk fiskfond
500 g krossade tomater
3 dl vispgrädde eller 3 dl kokos mjölk
2 st vitlöksklyftor
1 msk pressad citron
Ev. creme fraiche & ärtskott


Jag valde kokosmjölk och squash i stället för grädde och paprika.


Tekakor bakade på majsmjöl och Lailas glutenfria mix, från Kockens. Fler recept på Glutenfritt bröd

Recept bröd
Glutenfria snabba tekakor (8 st)
2 dl (110 g) majsmjöl
2 dl (120 g) glutenfri mjölmix, tex Lailas mix


1 msk (10 g) fiberhusk
1 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1/2 dl (45 g) rapsolja
4 dl (400 g) mjölk

Rör ihop alla ingredienser i den ordning de står i receptet.
Låt svälla i bunken i 15 minuter.
Klicka ut degen till tekakor på en plåt med bakplåtspapper. Nagga.
Grädda i mitten av ugnen i 225 grader i ca 15 minuter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar