söndag 7 juli 2013

Helg med ... Grillad lammstek med chimichurri












Idag får Du njuta utav min helg och de underbara stunder jag haft i naturen!
 
 
 
Blåbären är på gång! 
Min kryddbänk 

Jag mitt i Jasminen

Svartån som rinner genom Örebro är både trolsk och vacker 



 




Det bästa jag har, när jag är trött efter en varm och skön helg

 
Kvällens grilltips

Grillad lammstek med chimichurri


Sagolik lammstek serverad med klassisk chimichurri - en sydamerikansk, vitlöksdoftande sås som är underbar till grillat kött.


Grillad lammstek med chimichurri


Ingredienser

1 kg benfri lammstek
1 msk Smör-&rapsolja
1 tsk salt
 
Chimichurri:
2 st vitlöksklyftor
4 msk Smör-&rapsolja
2 msk pressad saft av citroner
12 st hackad röda chili
2 msk hackad färsk oregano
12 tsk salt

Sydamerikansk vitlöksdoftande sås, underbar till grillat kött eller kyckling.

Gör så här:

Vik ut köttet. Pensla med smör-&rapsolja och salta. Grilla över glöd 5 min på varje sida. Lägg köttet vid sidan av glödbädden och fortsätt grilla tills innertemperaturen är 60°. Låt vila ca 5 min. Fräs vitlöken i smör-&rapsoljan. Rör ner övriga ingredienser. Skär köttet i skivor och lägg på ett fat. Häll den varma såsen över köttet. Källa Arla

Dagens tanke
 

När Du fyller Ditt liv med positivitet och kärlek, kommer Du att upptäcka att skuldkänslor, bitterhet och andra negativa känslor lämnar Dig.

Källa: GladjekallansAffirmationer

Ha det gott å glöm inte att andas // Bettan

 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar