lördag 13 juli 2013

Äpple/Bärkaka bak utan laktos och gluten





När jag hittar äpplen i skålen som ingen lockas att äta utav så får jag givetvis en snilleblixt...BAKA...pust i denna värme drar jag igång med ett kakbak.
 
 

Så denna gång så blir det lättbakad kaka, laktos och glutenfri med äpplen och nyplockade rödavinbär. Som lite extra krydda delar jag med mig av vackra blommor från min trädgård och en badande hund...

Kram å må så gott i sommarhettan // Bettan
 
Lättabakad kaka
150 gram smör /laktosfritt/
1 dl Stevia socker
3 ägg
1 1/2 dl cocosmjöl
1 dl mandel malda till mjöl
1 dl havregryn
4 stora äpplen
2 dl rödavinbär
( Bär och frukt kan Du variera i de oändliga, rabarber är också kanon)
1/2 dl Hackade nötter valfri sort
2 msk stevia / alt råsocker
Rör fett och socker poröst
Tillsätt äggen ett i sänder
Blanda i mjöl, havregryn väl
Bred ut smeten i en smord och bröad form med avtagbar kant ( 1 1/2 liters)
Skär äpplen i tunna skivor och lägg på, strö över rödavinbär, socker och nötter!

Grädda i mitten av ugnen

175 grader 60 minuter


 

Servera med glass eller vaniljsås...
MUMS


 
 
 













 
 

 
 
 
 
 
 
 
 



Dagens tanke

Kärleken skapar ett “vi” utan att förstöra ett “jag”.
~ Leo Buscaglia
 
 
Kom ihåg att ANDAS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar