söndag 26 maj 2013

Från dörr till sänggavel ....Recyclat...





Hejsvejs!
Idag tänkte jag visa er hur min man gjorde när jag fick för mig att jag ville ha en sänggavel. Den skulle var i det vita slitna shabby chic stuket. Gillar Du vår idé. Då är det bara ut på auktioner eller på blocket och skaffa en begagnad dörr och sedan skrapa och fixa. Det blir så fint och det är kul att kunna göra saker själv.
Hoppas att Du fått lite inspiration, vi ses snart igen =)
  



Färdigt resultat! Med hur gjorde vi?



Vi köpte en dörr på blocket...



Underarbetet är viktigt.

Det tog en liten stund att dra ur alla
 dessa rostiga spikar...



Skrapa, skrapa och åter skrapa.



Färdigskrapad och benen är
tillverkade och ditsatta.


Äntligen färdig målad bara
att ställa på plats.

Dagens citat

Vänlighet är det språk som de döva kan höra och dom blinda kan se
- MARK TWAIN -
 
Kram // Bettan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar