torsdag 12 april 2018

Torsk med tomatrisoni och smörstekt sparris




Just nu har jag snöat mig inne på att testa nya recept för jag är nämligen så vansinnigt trött på allt jag lagar i vanliga fall. Så idag när jag var ute på min promenadrunda så tänkte jag se vad Hemköp hade för bra priser. Där snubblade jag på det här receptet och jag vill lova att det blev en succémiddag.


 Snabblagat och superenkelt, risonin kokar medans du fixar kokande vatten till fisken och sedan är det bara att njuta.                                    

Recept
4 port 30 minuter
4 bitar torskfileé
Sparris
Smör

4 dl kokt Risoni
1 dl creame fraich
1 ask cocktailtomater
basilika
1 citron, rivet skal
salt och peppar efter smak

Salta fisken en stund innan du sjuder den. Sjud torsken tills den är genomkokt, blanda ner creame fraich, rivet citronskal, tomater och basilika i risonin. Smaka av med salt och peppar

Servera gärna med en grönsallad till 
Lite bilder från min promenad idag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar