tisdag 7 november 2017

Supergod Indisk Stark Kycklinggryta



Helt plötsligt blev jag bara så galet sugen på Indisk kycklinggryta och såklart vill jag att den ska vara het. Så in på Google och leta recept. Det är många olika kryddor men det är det som verkligen gör hela skillnaden . Receptet hittade jag på Coop där jag även har lånat den fina bilden.


Jag halverade receptet och det fungerade utmärkt dessutom var jag vansinnigt sugen på kokosmjölk. Därför bytte jag ut vatten och buljongtärning mot en burk kokosmjölk.

6 PORTIONER

900 g kycklinglårfilé
1 tsk salt
0.5 tsk svartpeppar
2 tsk olivolja
2 msk gurkmeja
2 msk mald spiskummin
2 msk mald koriander
1 msk mald ingefära
0.5 msk chiliflakes
0.5 dl olivolja
1 gul lök i klyftor
3 vitlöksklyftor, skivade
0.5 dl grovriven färsk ingefära
1 kycklingbuljongtärning
3 dl vatten
TILL SERVERING:
Kall sås1 kruka koriander
2 dl yoghurt 10%
råris


En liten tanke så här i november

Jag väljer de glad tankarna idag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar