onsdag 1 mars 2017

Mediyoga - det bästa jag börjat med

bild: mediyoga.com

Jag har länge dragits med min diagnos fibromyalgi och som alla andra i min situation så tar man alla halmstrån som man bara kan hitta.

Därför är jag oerhört tacksam att min sjukgymnast var så påstridig för cirka ett år sedan och enträget bad mig testa MediYoga.
Jag kan utan överdrift säga att det har förändrat mitt liv och min livskvalitet´. 


Medicinsk Yoga är en lugn, dynamisk och terapeutisk yogaform med stort fokus på den fysiska, mentala och andliga biten, Rörelserna kopplas till de långa, djupa andetagen och är långsamma, man måste varken vara vig eller stark  Du kan vara vältränad eller överviktig och är du trött och har en dålig dag då är detta det du behöver.

Den här yogaform kallas “medicinsk” och det innebär att det har gjorts ett antal kliniska studier på den och det görs även löpande, inom olika områden som rygg- och hjärtproblem. Dessa studier talar sitt tydliga språk och visar att yogan sänker både stresshormon och blodtrycket – den minskar på din stress. stress. Läs mer om den internationella och nationella forskningen här

Mediyoga

MediYoga – Nu på fler än 156 sjukhus och vårdcentraler läs mer om du är nyfiken och vill ha hjälp. mediyoga på sjukhusen

Här får du en skön kvällsyoga så du sover riktigt gott

Gör som jag - våga testa något nytt
Det kan bli så bra 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar