tisdag 20 december 2016

Jul i vårt hus - mina jultraditioner







I söndags stack jag och min man ut för att hämta hem den lilla granen, den som ska stå på vår gjutjärnskamin.







Den lilla granen får stå i en tillbringar med vatten och sprida grandoft i huset. Den har delar av roten med så det blir dekorativt. Granen har jag hämtat på min dotters tomt så jag har lov till det :)


     





Hemma hos oss är det viktigt att tomtar får finnas och här är en av mina favoriter som tittar fram bakom julrosen som är ett ytterligare måste på mitt julbord.



  











Denna lilla familj kunde jag inte motstå att köpa på Tradera för några år sedan. Den heter familjen Julle.
Den här lite originella ljusstake är ett fynd från myrorna och den har funnits med i vårt hem sedan äldsta dottern kom till värden...det är 30 år sedan.




Jag önskar er alla en riktigt skön jul och att den blir lugn och fridfull!

Bildresultat för citat jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar