onsdag 22 juni 2016

Hästhagen - Fallen - KarlslundsHerrgård

 
 
En fin dag i mitt närområde. Jag tog en promenad med vovven och startade vid Hästhagen. Vi fortsatte att ta oss uppåt Fallen för att sedan ta oss till Karlslunds Herrgård. Tystheten och alla dofter är obetalbara och det så nära centrum av Örebro.
 
 
 
 
Vi hittade fina vägar och som tur är skrittade vi bara, så det var helt OK att ströva där.
 

 
 
 
Jag rekommenderar dig att ta dig ut till Karlslund om du besöker Örebro. Du kommer inte att bli besviken. Läs gärna mer om Karlslund i ett tidigare blogginlägg jag gjorde Juni 2013. Du kan ta bilen dit, men jag rekommenderar en promenad från Södra stationen längs Svartån. Det går givetvis också att cykla eller ta bussen. Buss nummer 8 från Slottet.
 

 



 
Ett litet dopp i Svartåns vatten, det gillar W.

 
Dagens tanke
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar