fredag 7 juni 2013

Drosophila funebris - ni är tyvärr vräkta från mitt hem

Drosophila funebris, Bananflugor, är ett otyg och absolut inte min bästa vän. På sommaren lägger de ägg som kläcks på ett dygn.Annat namn för denna ohyra är Ättikafluga och det som dessa små kryp gillar mest av allt är mogen frukt, bananskal mm och gamla sopor. Mitt bästa recept att med enkla medel ta kål på dem utan gifterska Du nu få här...

Den första och kanske viktigaste är hygien

- Ta bort alla skräp innehållande matavfall.

- Ta bort frukt från fruktfat och lägg dem i kylen framför allt då frukten är övermogen.
- Akta dig för våta blomkrukor , det är ett ställe som bananflugorna gillar.

Detta behöver du:
- En glasburk, skål, äggkopp eller liknande
- Honung
- Vinäger
- Diskmedel
- Vatten

Så här gör Du
Blanda 1 del honung
med 1 del vinäger
och tre delar vatten
tillsätt några droppar diskmedel.
Rör om blandningen och låt den stå över natten.
 Dagen efter så har Du fångat dessa lymlar.






 

 
 
Min underbar tjej Whimzie


 
 
Dagens Affirmation
Jag uttrycker mej tydligt, och tar den plats jag är värd.
Det är så mycket enklare både för vår omvärld, och för Universum självt, att förse oss med det vi önskar och som vårt hjärta ropar efter - om vi är tydliga med vad vi vill ha. Tydliga för oss själva - och tydliga för andra. Att våga stå för sina önskningar, och ta den plats som behövs för att uttrycka dem. Ta ett djupt andetag, och se dej själv värdig att få allt du vill, och se dej själv värdig att uttrycka det i alla sammanhang! Källa:andrasidan

 
 
 
Trevlig helg till Er alla godingar där ute...och glöm inte att andas// kram Bettan



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar